Obchodní podmínky
Obch. podmínky
Provozovatel - prodávající
Prodávajícím je společnost FAVEA Plus a.s., IČ: 272 77 054, se sídlem Šafránkova 1238/1, Praha 13, 155 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 11262, DIČ: CZ27277054, bankovní spojení 2163640001/5500, tel.: +420 778 733 358, e-mail: info@vitalsupport.cz, adresa internetového obchodu www.vitalsupport.cz („Prodávající“).
I. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Prodávajícího jako prodávajícího a fyzické osoby - spotřebitele jako kupujícího („Zákazník“) při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího.
1.2 Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
1.3 Právní vztahy mezi Prodávajícím a Zákazníkem, které nejsou výslovně upraveny v těchto obchodních podmínkách ani v kupní smlouvě uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění („Občanský zákoník“), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění („Zákon o ochraně spotřebitele“).
1.4 V případě jakýchkoliv rozporů mezi těmito obchodními podmínkami a kupní smlouvou uzavřenou mezi Prodávajícím a Zákazníkem, mají přednost ustanovení kupní smlouvy s tím, že obchodní podmínky tvoří její nedílnou součást.
II. Kupní smlouva
2.1 Předmětem kupní smlouvy je zásilkový prodej potravinových doplňků, kosmetických přípravků, případně dalšího zboží („Zboží“).
2.2 Za účelem objednání Zboží vyplní Zákazník objednávku. Před zasláním objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat, případně měnit údaje do objednávky doplněné. Po doplnění objednávky Zákazník objednávku odešle, čímž vzniká kupní smlouva (vlastnické právo ke Zboží však přejde na Zákazníka až úplným uhrazením kupní ceny za Zboží a předáním Zboží Zákazníkovi). Přijetí objednávky je následně Zákazníkovi potvrzeno e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu, kterou Zákazník zadal v objednávce (na vznik kupní smlouvy však toto e-mailové potvrzení nemá vliv).
2.3 Před odesláním objednávky, tj. před uzavřením kupní smlouvy, Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
2.4 Vzniklou kupní smlouvu (včetně dohodnuté kupní ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody Prodávajícího a Zákazníka nebo ze zákonných důvodů. V případě, že již Zákazník uhradil kupní cenu, nebo její část, bude mu tato částka bez prodlení převedena zpět na jeho bankovní účet.
2.5 Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.
2.6 Na dárky, které jsou poskytovány Zákazníkovi zcela zdarma, nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele (viz níže). Na tyto dárky se pohlíží jako na dar.
III. Přepravní a platební podmínky
- Česká pošta – Balík do ruky – 100,-Kč
Při objednávce nad 2 000,-Kč (s DPH) dopravné zdarma.
3.3 Úhradu Zboží lze provést:
- platební kartou online – Online platby probíhají přes zabezpečenou platební bránu Comgate Bezpečný a snadný způsob platby pro majitele karet VISA a Mastercard. V případě nedodání zboží je Vám platba vrácena.
- platebním převodem na číslo účtu 2163640001/5500;
3.4 Jakékoliv slevy uplatňované při nákupu na internetových stránkách Prodávajícího nelze sčítat. Na jeden nákup lze uplatnit pouze jednu slevu (tj. jeden slevový kód či kupón). Nárok na slevu nelze kompenzovat jakýmkoliv jiným způsobem. Slevy nelze kombinovat.
IV. Dodací lhůta
4.1 Dodací lhůta začíná běžet ode dne obdržení objednávky (v případě dobírky), nebo ode dne připsání kupní ceny na účet Prodávajícího (v případě platby kartou online a platby na bankovní účet) za podmínky obdržení všech podkladů, které jsou nutné pro včasné vyřízení objednávky. V případě, že Zboží je na skladě, zavazuje se Prodávající expedovat nebo předat dopravci Zboží nejpozději do 3 pracovních dní.
4.2 V případě, že Zboží nebude na skladě, oznámí Prodávající Zákazníkovi předpokládaný termín dodání, případně mu nabídne jiné srovnatelné Zboží. V tom případě si však vyžádá písemné (e-mailem) odsouhlasení Zákazníka. Dodací lhůta se považuje za splněnou včas, jestliže Zboží bude připraveno k předání nejpozději poslední den sjednané nebo dodatečně sjednané dodací lhůty.
4.3 Není-li Prodávající schopen do 30 kalendářních dní odeslat Zboží Zákazníkovi (předat k přepravě prvnímu přepravci), je povinen vrátit bez zbytečného odkladu částku mu zaslanou Zákazníkem k předmětné objednávce, a to na bankovní účet Zákazníka.
4.4 Dodací lhůty uvedené na internetových stránkách Prodávajícího mají pouze informativní charakter a negarantují dodání v těchto lhůtách.
V. Odstoupení od kupní smlouvy
6.1 Zákazník má v souladu s § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí Zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů Zboží, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky Zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě písemně doporučeným dopisem nebo elektronicky na emailovou adresu Prodávajícího. Do 10 pracovních dní ode dne, kdy bude Prodávajícímu doručeno oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, bude Prodávající informovat Zákazníka o dalším postupu.
6.2 Zákazník je obeznámen, že právo na odstoupení od kupní smlouvy nelze u některého zboží využít - nelze tak mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce (i) zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, a (ii) zboží v zavřeném obalu, které Zákazník z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpět (vztahuje se zejména na potravinové doplňky).
VI. Odpovědnost za vady Zboží
7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.
7.2 Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Zákazník Zboží převzal:
- má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající popsal, nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu Zboží,
- se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá,
- Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Právo Zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Zákazníka (převzetí Zboží), byť se projeví až později. Právo Zákazníka založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
7.4 Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má Zákazník právo:
- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží,
- na přiměřenou slevu z kupní ceny Zboží, nebo
- na odstoupení od kupní smlouvy.
7.5 Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Zákazník, že vady neodstraní, může Zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
7.6 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má Zákazník právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
7.7 Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době 24 měsíců od převzetí. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke Zboží uvedena doba, po kterou lze Zboží použít, má se za to, že Zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti (exspirace).
7.8 Zjistí-li Zákazník při převzetí Zboží vady, musí tyto skutečnosti sdělit Prodávajícímu vždy písemně doporučeným dopisem nebo elektronicky na emailovou adresu Prodávajícího, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 dnů od převzetí Zboží.
7.9 Požádá-li o to Zákazník, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Uplatní-li Zákazník právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
7.10 O vyřízení reklamace je Zákazník informován elektronicky, telefonicky nebo písemně a to ve lhůtě do 30 dnů od jejího přijetí.
VII. Mimosoudní řešení sporů
8.1 Dle ust. § 20c Zákona o ochraně spotřebitele má každý Zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu s Prodávajícím vzniklého z kupní smlouvy.
8.2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, IČ: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Zákazníkem z kupní smlouvy.
8.3 Mimosoudní řešení sporu se zahajuje na návrh Zákazníka, který je Zákazník oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé.
8.4 Další informace o náležitostech návrhu na zahájení sporu a způsobu jeho vedení jsou uvedeny v ust. § 20c až 20h Zákona o ochraně spotřebitele.
VIII. Závěrečná ustanovení
9.1 Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce Prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky tehdy, není-li mezi Prodávajícím a Zákazníkem písemně dohodnuto něco jiného.
9.2 Odesláním elektronické objednávky Zákazník bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou výši ceny objednaného Zboží (včetně příp. expedičních a dopravních nákladů) uvedenou na internetové stránce, nebude-li v konkrétním případě dohodnuto jinak.
9.3 Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky měnit.
9.4 Tyto obchodní podmínky jsou platné od 22. března 2019.
9.5 Prodávající za účelem vyřízení objednávky a plnění uzavřené kupní smlouvy zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu se zásadami podrobně popsanými v dokumentu Ochrana osobních údajů v e-shopu VitalSupport , který je dostupný na stránkách www.vitalsupport.cz.